середу, 15 червня 2016 р.

Пам'ятки для підготовки до уроків виразного читання

     
                                                  
 Пам’ятка № 1
Підготовка до виразного читання прозового тексту.
1.Уважно прочитай текст,уявляючи собі події та персонажів.
2.Подумай про зміст та емоційне забарвлення, про почуття та взаємини персонажів.
3.Визнач власне ставлення щодо прочитаного.
4.Встанови виконавське завдання(які картини і характери хочеш зобразити у свідомості слухачів, який настрій передати, яку думку донести…)
5.Обери відповідні засоби виразного читання(силу,мелодику, тон голосу,темп читання, паузи, логічні наголоси…)
6.Тренуйся, читаючи текст вголос.



                                                     Пам’ятка № 2
Підготовка до театралізованої постановки.
1.Разом із творчою групою проаналізуйте зміст та мову для того, щоб зрозуміти:
ü За яких обставин відбуваються дії ;
ü Скільки дійових осіб та які вони(вік, характер, настрій, зовнішність, особливості мовлення);
Яка послідовність дій персонажів,зображуваних подій.
2.Розподіліть ролі.
3.визначте виконавські завдання для кожного актора.
4.Оберіть засоби виразності для кожної ролі.
5.Визначте необхідність наявності костюма,сценічного гриму, елементів декорацій, реквізиту. Заплануйте їх виготовлення.
6.Розучіть ролі(слова, послідовність дій, реплік).
7.Визначте розташування акторів( мізансцени).
8.Створіть етюди(пробне виконання найважливіших фрагментів).
9.Проаналізуйте етюди з точки зору:
ü Точність передачі змісту літературного твору;
Сценічної виразності.
10.Прорепетируйте та проведіть виконавський аналіз .





                                                   Пам’ятка № 3.
Підготовка до усного повідомлення на задану тему.
 1.Поміркуй над темою повідомлення.
2.подумай, яка мета твого виступу.
3.Знайди та вибери основне в матеріалі, відмовляючись від другорядного.
4.Склади план та розташуй матеріал відповідно до нього.
5.Переглянь матеріал ще раз,прагни, щоб було більше фактів та менше загальних фраз, які ні про що не свідчать.
6.потренуйся у вільному володінні текстом та чіткій вимові.
7.Попроси когось із друзів чи старших послухати твоє повідомлення, врахуй їх зауваження.
8.Під час виступу не відхиляйся від теми.
9.Стеж за мовленням:не вживай слів-паразитів(так, значить), жаргонної лексики та ін..
10.Під час виступу спілкуйся із слухачами.



                                              Пам’ятка № 4.
Складання усної розповіді(казки).
1.Подумай, про який випадок розповідатимеш,наскільки він є цікавим та повчальним.
2.сформулюй тему та основну думку розповіді (казки ),придумай до неї заголовок.
3.знайди необхідний матеріал у своїх спогадах, фантазіях.
4.Склади план своєї розповіді( казки).
5.Постарайтеся включити у розповідь( казку )діалог чи окремі репліки, елементи опису. При цьому прагни, щоб вони допомагали розкрити характер персонажів, зміст розповіді ( казки ).
6.Перевір свій текст, проговорюючи його повністю.
7.Потренуйся у вільному переказі тексту та чіткій вимові.
8.Попроси когось із друзів чи старших прослухати твоє повідомлення, врахуй їхнє зауваження.
9.Розповідаючи, звертайся до слухачів, стеж за правильністю та виразністю мовлення.


Пам’ятка № 5
Підготовка складного плану тексту.
1.Прочитай твір, визнач тему, основну думку тексту.
2.Поділи текст на смислові частини (одна частина відрізняється від іншої змістом).
3.Прочитай першу частину тексту,визначаючи у ній головне.
4.Дай заголовок цій частині та запиши її назву.
5.Перечитай першу частину тексту, послідовно виділяючи та називаючи її мікротеми (якщо вони є), запиши їх у вигляді підпунктів даної частини.
6.Таку саму роботу  ( пункти 3,4,5 )пророби з іншими частинами.
7.проведи самоперевірку. (Зістав план з текстом та визнач, чи відображає він головне, чи допомагає згадати зміст тексту. За необхідності переглянь текст ще раз ).
Пам’ятка № 6.
Підготовка переказу близько до тексту.
1.Уважно прочитай текст чи уривок з нього.
2.Визнач тему та головну думку прочитаного.
3.Склади план.
4.З кожної смислової частини ( по кожному пункту плану) обери все найважливіше та найцікавіше.
5.Перевір за текстом,чи не пропущено щось важливе.
6.Постарайся запам’ятати обрані фрагменти тексту, по можливості зберігаючи особливості мови.
7.Поправляйся у переказуванні, користуючись планом.
8.За необхідності внеси поправки.
Пам’ятка № 7.
Підготовка стислого переказу.
1.Склади план.
2.У кожній частині тексту виділи головні речення.
3.Користуючись планом, коротко перекажи текст.
4.Перевір, чи достатньо коротким та послідовним є твій переказ.


Пам’ятка № 8.
Складання вибіркового переказу.
1.Уважно прочитай твір. У процесі читання за необхідності зроби виписки, підготуй закладки, що стосуються даної події, персонажа.
2.Визнач, про що йдеться у кожному фрагменті, обраному тобою.
3.Розташуй уривки по порядку, подумай, як їх можна об’єднати. (Послідовність фрагментів у тексті може не збігатися).
4.Склади план розповіді.
5.Перевір за текстом, чи не пропущено щось важливе.
6. Визнач власне ставлення до того, що переказуватимеш.
7.Розповідай користуючись планом.

Пам’ятка № 9.
План характеристики персонажа.
1.Ім’я персонажа, його  вік.
2.Рід занять, де та коли проживає.
3.Словесний портрет.
4.Риси характеру, інтереси ( спираючись на текст ).
5.особливості світу, який оточує персонажа.
6.Мова персонажа.
7.Вчинки та їх наслідки.
8.Взаємини з іншими персонажами.
9.Ставлення автора до героя.
10.Власне ставлення до героя.
Пам’ятка № 10.
Складання розповіді за картиною.
1.Прочитай відомості про художника.
2.Вдумайся у назву картини. Вона допоможе тобі зрозуміти задум художника – те, що він вважає головним у своєму творі.
3.Визнач, який настрій та емоційний стан передає картина.
4.Уважно розглянь картину , обдумуючи її зміст.
5.Постарайся уявити події, людей, що зображені на картині, як би вони виглядали реально.
6.Визнач своє ставлення до картини, подумай, у чому ти хочеш переконати своєю розповіддю та як краще це зробити.
7.Сформулюй тему та головну думку своєї розповіді.
8.Дай заголовок розповіді ( заголовок розповіді та картини можуть не збігатися).
9.Склади композицію, план розповіді. Врахуй що основна частина твоєї розповіді має відповідати моменту, зображеному на картині.
10.Включи до своєї розповіді опис зовнішнього вигляду персонажів, пейзажу.(Головне місце в описі має зайняти те, що зображене в центрі картини).
11.Зверни увагу на палітру фарб,які використовує художник, як це пов’язано із його задумом.
12.Запиши розповідь.

Пам’ятка № 11.
Написання есе.
1.Визнач, які враження та  думки викликає у тебе обрана тема.
2.Зосередся на темі , обдумай її.
3.Подумай,що ти хочеш виразити у своєму есе : у чому переконати, якими думками та почуттями поділитися.
4.Придумай заголовок.
5.Визнач,чи буде твоє есе містить пряме звернення до читача – співрозмовника.
6.прдумай загальну послідовність викладу. ( Для есе не існує чітких правил послідовності побудови тексту.
7.Придумай вступ,який би заволодів увагою читача та виражав загальний настрій всього тексту.
8.Подумай, як викласти свої думки жваво,емоційно, з елементом несподіваності.
9.Включи до есе деталі , подробиці, які допоможуть зробити його яскравішим переконливішим.
10.придумай незвичайну, неочікувану кінцівку, яка допоможе переконати у твоїй точці зору.
11.Запиши есе.




1 коментар:

  1. Slots Casino » Best Real Money No Deposit Bonus in USA 2021
    › casino 슬롯가입쿠폰 › casino 올인구조대 Dec 11, 2021 — Dec 11, 슬롯 머신 규칙 2021 If you're looking for a way to play slots, slots, poker, blackjack and more, 케이 벳 you've come 토토 사이트 홍보 to the right place.

    ВідповістиВидалити